Andragogika a rozvoj zaměstnanců
Zaměření předmětu:
Obsahem předmětu je objasnit a na konkrétních příkladech si osvojit moderní metody personalistiky jako integrální součásti zaměstnanecké politiky a kultury moderní firmy.
Výsledky učení:
Po úspěšném absolvování budou studenti schopni:
- Orientace v personálních procesech a strategiích.
- Schopnost vytvářet a zpracovávat formuláře týkajících se hlavních personálních činností.
- Orientovat v problematice personálního controlingu, marketingu, kolektivního vyjednávání a společenské odpovědnosti firem.
Hlavní témata:
- Personální procesy, personální strategie a jejich význam v řízení firmy.
- Firemní kultura a její dopad na výkonnost firmy.
- Analýza pracovních míst ve firmě, princip tvorby popisů pracovních míst.
- Personální plánování a jeho metody.
- Výběrové řízení z pohledu personalisty.
- Tvorba a návrhy systému odměňování.
- Péče o zaměstnance, systém benefitů.
- Personální controling, data a jejich interpretace v řízení lidských zdrojů.
- Personální marketing. Interní komunikace a její nástroje.
- Odbory a kolektivní vyjednávání.
- Společenská odpovědnost firmy a její provázanost na řízení lidských zdrojů.