- Zaměření předmětu
- Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
- Výstupy předmětu
Výstupy učení - Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
- Hlavní témata
Obsah předmětu -
- Kvantitativní metody v regionalistice.
- Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
- Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
- GPS zaměřování
- Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
- katastrální mapy
- Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
- půdní mapy a další
- Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
- Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
- Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
- Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
- a aplikovaných IR a nočních snímků
- Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
- Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
- Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
- strategické plány a rozvojové dokumenty
- Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
- syntetická mapa, tématická mapa.
Management rozvoje měst a regionů.
Studijní program Bc.
Láká Vás jistota práce ve veřejných službách? Chcete přispět ke zlepšení
strategického plánování a řízení Vaší obce či regionu?
Studujte obor zaměřený na osvojení manažerských dovedností
ve státní správě a samosprávě.
V oboru Management rozvoje měst a regionů
si můžete vybrat ze specializací:
-
Management evropských projektů
Pro ty, kdo chtějí pochopit problematiku evropských fondů a naučit se praktikcky připravovat evropské projekty.
-
Management cestovního ruchu
Pro ty, kdo se chtějí věnovat oblasti cestovního ruchu a jeho propagace na lokální a regionální úrovni.
-
Management a rozvoj
lidských zdrojůPro ty, kdo chtějí pracovat s lidmi a chtějí si osvojit základní psychologické a manažerské dovednosti pro práci s nimi.
-
Management ve veřejné správě
Pro stávající i budoucí vedoucí pracovníky obecních a městských úřadů a dalších úřadů a organizačních složek a úřadů státu, krajů a obcí.
-
Územní
managementPro stávající a budoucí pracovníky úřadů územního plánování, ale i pro investory a developery, jak z veřejného, tak i soukromého sektoru.
-
Životní prostředí
a rozvojPro ty, kdo chtějí ve své praxi skloubit potřeby fungování území s ochranou složek životního prostředí a hodnot přírody a krajiny.
Rozovor s vyučujícím
Maecenas faucibus mollis interdum. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nullam quis risus eget urna mollis ornare vel eu leo. Maecenas faucibus mollis interdum. Curabitur blandit tempus porttitor. Nulla vitae elit libero, a pharetra augue. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.
Studijní plán
Nam porttitor blandit accumsan. Ut vel dictum sem, a pretium dui. In malesuada enim in dolor euismod, id commodo mi consectetur. Curabitur at vestibulum nisi. Nullam ve.
1. Semestr
- Zaměření předmětu
- Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
- Výstupy předmětu
Výstupy učení - Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
- Hlavní témata
Obsah předmětu -
- Kvantitativní metody v regionalistice.
- Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
- Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
- GPS zaměřování
- Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
- katastrální mapy
- Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
- půdní mapy a další
- Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
- Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
- Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
- Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
- a aplikovaných IR a nočních snímků
- Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
- Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
- Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
- strategické plány a rozvojové dokumenty
- Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
- syntetická mapa, tématická mapa.
- Zaměření předmětu
- Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
- Výstupy předmětu
Výstupy učení - Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
- Hlavní témata
Obsah předmětu -
- Kvantitativní metody v regionalistice.
- Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
- Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
- GPS zaměřování
- Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
- katastrální mapy
- Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
- půdní mapy a další
- Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
- Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
- Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
- Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
- a aplikovaných IR a nočních snímků
- Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
- Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
- Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
- strategické plány a rozvojové dokumenty
- Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
- syntetická mapa, tématická mapa.
1. Semestr
- Zaměření předmětu
- Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
- Výstupy předmětu
Výstupy učení - Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
- Hlavní témata
Obsah předmětu -
- Kvantitativní metody v regionalistice.
- Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
- Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
- GPS zaměřování
- Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
- katastrální mapy
- Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
- půdní mapy a další
- Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
- Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
- Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
- Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
- a aplikovaných IR a nočních snímků
- Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
- Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
- Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
- strategické plány a rozvojové dokumenty
- Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
- syntetická mapa, tématická mapa.
- Zaměření předmětu
- Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
- Výstupy předmětu
Výstupy učení - Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
- Hlavní témata
Obsah předmětu -
- Kvantitativní metody v regionalistice.
- Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
- Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
- GPS zaměřování
- Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
- katastrální mapy
- Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
- půdní mapy a další
- Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
- Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
- Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
- Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
- a aplikovaných IR a nočních snímků
- Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
- Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
- Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
- strategické plány a rozvojové dokumenty
- Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
- syntetická mapa, tématická mapa.
- Zaměření předmětu
- Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
- Výstupy předmětu
Výstupy učení - Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
- Hlavní témata
Obsah předmětu -
- Kvantitativní metody v regionalistice.
- Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
- Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
- GPS zaměřování
- Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
- katastrální mapy
- Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
- půdní mapy a další
- Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
- Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
- Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
- Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
- a aplikovaných IR a nočních snímků
- Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
- Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
- Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
- strategické plány a rozvojové dokumenty
- Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
- syntetická mapa, tématická mapa.
1. Semestr
- Zaměření předmětu
- Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
- Výstupy předmětu
Výstupy učení - Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
- Hlavní témata
Obsah předmětu -
- Kvantitativní metody v regionalistice.
- Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
- Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
- GPS zaměřování
- Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
- katastrální mapy
- Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
- půdní mapy a další
- Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
- Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
- Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
- Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
- a aplikovaných IR a nočních snímků
- Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
- Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
- Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
- strategické plány a rozvojové dokumenty
- Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
- syntetická mapa, tématická mapa.
- Zaměření předmětu
- Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
- Výstupy předmětu
Výstupy učení - Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
- Hlavní témata
Obsah předmětu -
- Kvantitativní metody v regionalistice.
- Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
- Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
- GPS zaměřování
- Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
- katastrální mapy
- Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
- půdní mapy a další
- Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
- Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
- Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
- Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
- a aplikovaných IR a nočních snímků
- Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
- Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
- Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
- strategické plány a rozvojové dokumenty
- Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
- syntetická mapa, tématická mapa.
- Zaměření předmětu
- Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
- Výstupy předmětu
Výstupy učení - Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
- Hlavní témata
Obsah předmětu -
- Kvantitativní metody v regionalistice.
- Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
- Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
- GPS zaměřování
- Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
- katastrální mapy
- Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
- půdní mapy a další
- Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
- Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
- Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
- Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
- a aplikovaných IR a nočních snímků
- Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
- Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
- Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
- strategické plány a rozvojové dokumenty
- Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
- syntetická mapa, tématická mapa.
Uplatnění v praxi
Díky důrazu na mezioborové znalosti a dovednosti naleznou absolventi uplatnění v široké škále institucí, zejména v oblasti veřejné správy na všech jejích úrovních a dále v poradenských a implementačních agenturách při tvorbě a realizaci regionální politiky a regionálního rozvoje v zajímavých a prestižních profesích.
- Hlouběji pochopíte fungování institucí, které zabezpečují rozvoj
- a správu měst a regionů
- Osvojíte si dovednosti posuzovat územní data a informace včetně bezpečnostních aspektů
- Naučíte se zpracovávat či pořizovat koncepční a strategické dokumenty, zejména na lokální, mikroregionální a regionální úrovni
- Získáte kompetence pro rozhodování v konkrétních situacích,
- které sféra regionálního rozvoje obnáší
- Získáte dovednosti týkající se vedení lidí, řízení lidských zdrojů
- a efektivní komunikace
Co si myslí naši absolventiREFERENCE
Proč si vybrat VŠRR?
- Studium bez matematiky
- Flexibilní rozvrh v kombinované formě
- Zaměření na praxi
- Kvalifikovaný pedagogický sbor
- Možnost studia v Praze a Brně
- Úspěšnost absolventů na trhu práce
- Možnosti studia a pracovních stáží v zahraničí
V tomto oboru vyučujíVyučující
-
Mgr. David Nováček, Ph.D.
Zástupce vedoucí Katedry regionálního rozvojeAngažuje se dlouhodobě v ochraně životního prostředí a aplikované ochraně přírody (přes 30 let zkušeností).
Vystudoval ochranu ŽP na Přírodovědecké fakultě UK a následně se věnoval rozvoji měst a krajiny v různých oborech. Absolvoval, kursy práva, hodnocení krajiny a Doktorské studium Urbanismu na F. architektury VUT v Brně.
Pracoval jako hodnotitel vlivů na prostředí, konzultant EBRDj na Balkáně, projektant zeleně a jako poradce pro výchovu v udržitelném rozvoji. Znalosti uplatnil ve firmě, v projekčním ústavu i jako vedoucí správy chráněné krajinné oblasti nebo nezávislý konzultant a VŠ pedagog.
Věnuje se práci v šetrné turistice a oblasti důsledků změny klimatu.
-
Mgr. David Nováček, Ph.D.
Zástupce vedoucí Katedry regionálního rozvojeAngažuje se dlouhodobě v ochraně životního prostředí a aplikované ochraně přírody (přes 30 let zkušeností).
Vystudoval ochranu ŽP na Přírodovědecké fakultě UK a následně se věnoval rozvoji měst a krajiny v různých oborech. Absolvoval, kursy práva, hodnocení krajiny a Doktorské studium Urbanismu na F. architektury VUT v Brně.
Pracoval jako hodnotitel vlivů na prostředí, konzultant EBRDj na Balkáně, projektant zeleně a jako poradce pro výchovu v udržitelném rozvoji. Znalosti uplatnil ve firmě, v projekčním ústavu i jako vedoucí správy chráněné krajinné oblasti nebo nezávislý konzultant a VŠ pedagog.
-
Mgr. David Nováček, Ph.D.
Zástupce vedoucí Katedry regionálního rozvojeAngažuje se dlouhodobě v ochraně životního prostředí a aplikované ochraně přírody (přes 30 let zkušeností).
Vystudoval ochranu ŽP na Přírodovědecké fakultě UK a následně se věnoval rozvoji měst a krajiny v různých oborech. Absolvoval, kursy práva, hodnocení krajiny a Doktorské studium Urbanismu na F. architektury VUT v Brně.
Pracoval jako hodnotitel vlivů na prostředí, konzultant EBRDj na Balkáně, projektant zeleně a jako poradce pro výchovu v udržitelném rozvoji. Znalosti uplatnil ve firmě, v projekčním ústavu i jako vedoucí správy chráněné krajinné oblasti nebo nezávislý konzultant a VŠ pedagog.
Věnuje se práci v šetrné turistice a oblasti důsledků změny klimatu.
-
Mgr. David Nováček, Ph.D.
Zástupce vedoucí Katedry regionálního rozvojeAngažuje se dlouhodobě v ochraně životního prostředí a aplikované ochraně přírody (přes 30 let zkušeností).
Vystudoval ochranu ŽP na Přírodovědecké fakultě UK a následně se věnoval rozvoji měst a krajiny v různých oborech. Absolvoval, kursy práva, hodnocení krajiny a Doktorské studium Urbanismu na F. architektury VUT v Brně.
-
Mgr. David Nováček, Ph.D.
Zástupce vedoucí Katedry regionálního rozvojeAngažuje se dlouhodobě v ochraně životního prostředí a aplikované ochraně přírody (přes 30 let zkušeností).
Vystudoval ochranu ŽP na Přírodovědecké fakultě UK a následně se věnoval rozvoji měst a krajiny v různých oborech. Absolvoval, kursy práva, hodnocení krajiny a Doktorské studium Urbanismu na F. architektury VUT v Brně.
Pracoval jako hodnotitel vlivů na prostředí, konzultant EBRDj na Balkáně, projektant zeleně a jako poradce pro výchovu v udržitelném rozvoji. Znalosti uplatnil ve firmě, v projekčním ústavu i jako vedoucí správy chráněné krajinné oblasti nebo nezávislý konzultant a VŠ pedagog.
Věnuje se práci v šetrné turistice a oblasti důsledků změny klimatu.
-
Mgr. David Nováček, Ph.D.
Zástupce vedoucí Katedry regionálního rozvojeAngažuje se dlouhodobě v ochraně životního prostředí a aplikované ochraně přírody (přes 30 let zkušeností).