- Cíl předmětu
- Rozšíření a sjednocení středoškolských znalostí pro použití komponent kancelářských programů (MS Office, Open Office) s cílem dosáhnout efektivního a kvalitního užívání těchto programových balíků. Získané znalosti a dovednosti budou využity jednak v průběhu studia, jednak v praxi.
- Výstupy předmětu
Výstupy učení - Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
- Hlavní témata
Obsah předmětu -
- 1. Řešení praktických úloh pomocí kancelářských aplikací
- 2. Seznámení se s IS BIVŠ, přihlášení do IS, změna hesla, změna emailu, nápověda, vývěska. Seznámení s e-learningovým portálem Moodle, práce v Moodle, zadávání a odevzdávání úkolů. Představení kancelářských aplikací, MS Office, Open Office, Libra Office, možnosti, rozdíly.
- 3. WORD: a. Ovládání textového procesoru – rozložení stránky, písmo, odstavce, úpravy textu, vkládání obrázků. b. Práce s tabulkou – ohraničení buněk, zarážky, atd. c. Typografické úpravy delšího textu podle předlohy, záhlaví, zápatí d. Využití stylů v dokumentu, obsah, poznámky pod čarou, rejstřík, víceúrovňové číslování 4. EXCEL a. Ovládání tabulkového procesoru – buňky, formát buněk, adresování relativní a absolutní, stavový řádek, početní úkony. b. Funkce – vkládání funkcí, vyhledání vhodných funkcí ze seznamu, kopírování buněk, výpočet na více listech. c. Modelové úlohy z praxe řešené pomocí tabulkového procesoru. d. Grafické zpracování numerických dat v tabulkovém procesoru, tvorba, úpravy popisy. 5. POWERPOINT a. Prezentace – tvorba prezentace, zásady a doporučení, prezentace na zadané téma. b. Prezentace – tvorba vlastní prezentace na zadané téma.
Ekonomika a management
podniku
Studijní program Bc.
Chcete být podnikatel? Brand manager? Nebo specialista na průzkum trhu?
Obor pro budoucí podnikatele i manažery. Nasedněte na rychlík do opravdového byznysu. Chcete se dostat k praktickým znalostem o vedení vlastní firmy? Chcete vědět jak řídit firmu a její jednotlivé útvary? Studujte obor, který Vám poskytne znalosti ekonomie, managementu, práva i mezilidské komunikace. Naší specialitou je úzké propojení s praxí a zaměření na využití poznatků ze studia v reálném životě.
V oboru Ekonomika a management
podniku si můžete vybrat ze specializací:
-
Marketing
managementNaučíte se řídit různé oblasti digitální marketingové komunikace, sociální sítě i měřit jejich dopad na budování firemní značky.
-
Management
lidských zdrojůChcete-li být jistí v kramflecích při vedení lid? Zjistíte, jak vybírat zaměstnance, rozvíjet jejich osobnost i sociální dovednosti.
-
Finanční
managementPokud si přejete spojit praktické porozumění ze světa financí a propojit ho se všemi finesami odpovědného manažerského řízení.
-
Manažerská
psychologieZajímáte-li se o psychologii, chcete lépe poznat sebe a citlivě komunikovat se skupinami osob z různých zemí a kultur.
-
Bankovní
managementZískáte přehled v provoze jednotlivých oddělení banky, ovládnete praktickou stránku účetnictví, oblast cizích měn i pojišťovnictví.
-
Podnikání
Sníte-li o vlastním podnikání a chcete jít společně s ostatními za Vaší podnikatelskou vizí.
-
Sales
managementNaučíte se vyjednávat, vytvářet prodejní strategie, hodnotit a motivovat obchodní zástupce, strategicky využívat obchodní reporty i zvyšovat prodejní úspěchy.
-
Arts
managementOsvojíte si znalosti v kreativním odvětví
a podnikání jako je fundraising, crowdfunding. Poznáte základy public relations i autorského práva.
Vyrostete nejen odborně, ale i jako člověk
Pro celý obor Ekonomika a management podniku je bez ohledu na specializaci typické, že se naučíte řídit všechny součásti firmy. Budete tedy umět komunikovat s podřízenými, partnery i klienty. Zlepšíte svoje rétorické i prezentační schopnosti před malým i velkým publikem. Naučíte se lépe pracovat v týmu a rovněž motivovat a řídit lidi.
Studijní plán
1. Semestr
- Zaměření předmětu
- Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
- Výstupy předmětu
Výstupy učení - Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
- Hlavní témata
Obsah předmětu -
- Kvantitativní metody v regionalistice.
- Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
- Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
- GPS zaměřování
- Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
- katastrální mapy
- Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
- půdní mapy a další
- Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
- Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
- Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
- Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
- a aplikovaných IR a nočních snímků
- Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
- Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
- Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
- strategické plány a rozvojové dokumenty
- Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
- syntetická mapa, tématická mapa.
- Zaměření předmětu
- Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
- Výstupy předmětu
Výstupy učení - Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
- Hlavní témata
Obsah předmětu -
- Kvantitativní metody v regionalistice.
- Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
- Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
- GPS zaměřování
- Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
- katastrální mapy
- Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
- půdní mapy a další
- Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
- Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
- Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
- Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
- a aplikovaných IR a nočních snímků
- Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
- Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
- Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
- strategické plány a rozvojové dokumenty
- Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
- syntetická mapa, tématická mapa.
1. Semestr
- Zaměření předmětu
- Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
- Výstupy předmětu
Výstupy učení - Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
- Hlavní témata
Obsah předmětu -
- Kvantitativní metody v regionalistice.
- Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
- Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
- GPS zaměřování
- Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
- katastrální mapy
- Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
- půdní mapy a další
- Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
- Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
- Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
- Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
- a aplikovaných IR a nočních snímků
- Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
- Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
- Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
- strategické plány a rozvojové dokumenty
- Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
- syntetická mapa, tématická mapa.
- Zaměření předmětu
- Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
- Výstupy předmětu
Výstupy učení - Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
- Hlavní témata
Obsah předmětu -
- Kvantitativní metody v regionalistice.
- Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
- Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
- GPS zaměřování
- Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
- katastrální mapy
- Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
- půdní mapy a další
- Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
- Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
- Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
- Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
- a aplikovaných IR a nočních snímků
- Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
- Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
- Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
- strategické plány a rozvojové dokumenty
- Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
- syntetická mapa, tématická mapa.
- Zaměření předmětu
- Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
- Výstupy předmětu
Výstupy učení - Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
- Hlavní témata
Obsah předmětu -
- Kvantitativní metody v regionalistice.
- Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
- Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
- GPS zaměřování
- Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
- katastrální mapy
- Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
- půdní mapy a další
- Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
- Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
- Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
- Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
- a aplikovaných IR a nočních snímků
- Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
- Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
- Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
- strategické plány a rozvojové dokumenty
- Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
- syntetická mapa, tématická mapa.
1. Semestr
- Zaměření předmětu
- Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
- Výstupy předmětu
Výstupy učení - Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
- Hlavní témata
Obsah předmětu -
- Kvantitativní metody v regionalistice.
- Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
- Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
- GPS zaměřování
- Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
- katastrální mapy
- Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
- půdní mapy a další
- Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
- Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
- Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
- Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
- a aplikovaných IR a nočních snímků
- Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
- Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
- Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
- strategické plány a rozvojové dokumenty
- Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
- syntetická mapa, tématická mapa.
- Zaměření předmětu
- Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
- Výstupy předmětu
Výstupy učení - Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
- Hlavní témata
Obsah předmětu -
- Kvantitativní metody v regionalistice.
- Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
- Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
- GPS zaměřování
- Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
- katastrální mapy
- Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
- půdní mapy a další
- Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
- Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
- Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
- Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
- a aplikovaných IR a nočních snímků
- Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
- Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
- Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
- strategické plány a rozvojové dokumenty
- Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
- syntetická mapa, tématická mapa.
- Zaměření předmětu
- Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
- Výstupy předmětu
Výstupy učení - Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
- Hlavní témata
Obsah předmětu -
- Kvantitativní metody v regionalistice.
- Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
- Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
- GPS zaměřování
- Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
- katastrální mapy
- Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
- půdní mapy a další
- Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
- Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
- Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
- Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
- a aplikovaných IR a nočních snímků
- Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
- Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
- Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
- strategické plány a rozvojové dokumenty
- Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
- syntetická mapa, tématická mapa.
Uplatnění v praxi
Vedle zaměření na využití ve vlastním podnikání, je každá naše specializace je odrazovým můstkem k mnoha atraktivním manažerským profesím, například:
- Marketing management: marketing manager, brand manager, media planner, digital strategist
- Management lidských zdrojů: personalista, HR manager, recruitment specialist, training specialist
- Finanční management: specialista na finančních trzích, konzultant v investiční společnosti, finanční poradce, vedoucí účetního oddělení
- Manažerská psychologie: specialista průzkumu trhu, communication manager, specialista náboru a výběru, manažer marketingového výzkumu
- Bankovní management: obchodní bankéř, úvěrový specialista, vedoucí bankovní pobočky, specialista v České národní bance
- Řízení firmy: project manager, product manager, vedoucí oddělení, account manager
- Sales management: sales manager, key account manager, manažer zodpovědný za prodej, obchodní zástupce
- Arts management: organizátor festivalu, PR manager umělecké agentury, vedoucí kulturního oddělení, organizátor mezinárodního veletrhu