Finance

Studijní program Ing.

Chcete být podnikatel? Brand manager? Nebo specialista na průzkum trhu?

Obor pro budoucí podnikatele i manažery. Nasedněte na rychlík do opravdového byznysu. Chcete se dostat k praktickým znalostem o vedení vlastní firmy? Chcete vědět jak řídit firmu a její jednotlivé útvary? Studujte obor, který Vám poskytne znalosti ekonomie, managementu, práva i mezilidské komunikace. Naší specialitou je úzké propojení s praxí a zaměření na využití poznatků ze studia v reálném životě.

V oboru Ekonomika a management
podniku si můžete vybrat ze specializací:

  • Marketing
    management

    Naučíte se řídit různé oblasti digitální marketingové komunikace, sociální sítě i měřit jejich dopad na budování firemní značky.

    Více o specializaci
  • Management lidských zdrojů

    Chcete-li být jistí v kramflecích při vedení lid? Zjistíte, jak vybírat zaměstnance, rozvíjet jejich osobnost i sociální dovednosti.

    Více o specializaci
  • Finanční
    management

    Pokud si přejete spojit praktické porozumění ze světa financí a propojit ho se všemi finesami odpovědného manažerského řízení.

    Více o specializaci
  • Manažerská
    psychologie

    Zajímáte-li se o psychologii, chcete lépe poznat sebe a citlivě komunikovat se skupinami osob z různých zemí a kultur.

    Více o specializaci

  • Bankovní
    management

    Získáte přehled v provoze jednotlivých oddělení banky, ovládnete praktickou stránku účetnictví, oblast cizích měn i pojišťovnictví.

    Více o specializaci
  • Podnikání

    Sníte-li o vlastním podnikání a chcete jít společně s ostatními za Vaší podnikatelskou vizí.

    Více o specializaci
  • Sales
    management

    Naučíte se vyjednávat, vytvářet prodejní strategie, hodnotit a motivovat obchodní zástupce, strategicky využívat obchodní reporty i zvyšovat prodejní úspěchy.

    Více o specializaci

  • Arts
    management

    Osvojíte si znalosti v kreativním odvětví
    a podnikání jako je fundraising, crowdfunding. Poznáte základy public relations i autorského práva.

    Více o specializaci

Vyrostete nejen odborně, ale i jako člověk

Pro celý obor Ekonomika a management podniku je bez ohledu na specializaci typické, že se naučíte řídit všechny součásti firmy. Budete tedy umět komunikovat s podřízenými, partnery i klienty. Zlepšíte svoje rétorické i prezentační schopnosti před malým i velkým publikem. Naučíte se lépe pracovat v týmu a rovněž motivovat a řídit lidi.

Studijní plán

Nam porttitor blandit accumsan. Ut vel dictum sem, a pretium dui. In malesuada enim in dolor euismod, id commodo mi consectetur. Curabitur at vestibulum nisi. Nullam ve.

Název předmětu
Způsob ukončení
Typ předmětu

1. Semestr

zkouška
povinně volitelný
Zaměření předmětu
Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
Výstupy předmětu
Výstupy učení
Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
Hlavní témata
Obsah předmětu
  1. Kvantitativní metody v regionalistice.
  2. Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
  3. Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
  4. GPS zaměřování
  5. Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
  6. katastrální mapy
  7. Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
  8. půdní mapy a další
  9. Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
  10. Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
  11. Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
  12. Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
  13. a aplikovaných IR a nočních snímků
  14. Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
  15. Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
  16. Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
  17. strategické plány a rozvojové dokumenty
  18. Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
  19. syntetická mapa, tématická mapa.
Skrýt informace
zkouška
povinně volitelný
Zaměření předmětu
Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
Výstupy předmětu
Výstupy učení
Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
Hlavní témata
Obsah předmětu
  1. Kvantitativní metody v regionalistice.
  2. Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
  3. Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
  4. GPS zaměřování
  5. Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
  6. katastrální mapy
  7. Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
  8. půdní mapy a další
  9. Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
  10. Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
  11. Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
  12. Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
  13. a aplikovaných IR a nočních snímků
  14. Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
  15. Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
  16. Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
  17. strategické plány a rozvojové dokumenty
  18. Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
  19. syntetická mapa, tématická mapa.
Skrýt informace
zkouška
povinně volitelný
Zaměření předmětu
Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
Výstupy předmětu
Výstupy učení
Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
Hlavní témata
Obsah předmětu
  1. Kvantitativní metody v regionalistice.
  2. Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
  3. Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
  4. GPS zaměřování
  5. Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
  6. katastrální mapy
  7. Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
  8. půdní mapy a další
  9. Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
  10. Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
  11. Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
  12. Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
  13. a aplikovaných IR a nočních snímků
  14. Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
  15. Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
  16. Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
  17. strategické plány a rozvojové dokumenty
  18. Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
  19. syntetická mapa, tématická mapa.
Skrýt informace

1. Semestr

zkouška
povinně volitelný
Zaměření předmětu
Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
Výstupy předmětu
Výstupy učení
Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
Hlavní témata
Obsah předmětu
  1. Kvantitativní metody v regionalistice.
  2. Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
  3. Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
  4. GPS zaměřování
  5. Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
  6. katastrální mapy
  7. Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
  8. půdní mapy a další
  9. Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
  10. Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
  11. Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
  12. Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
  13. a aplikovaných IR a nočních snímků
  14. Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
  15. Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
  16. Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
  17. strategické plány a rozvojové dokumenty
  18. Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
  19. syntetická mapa, tématická mapa.
Skrýt informace
zkouška
povinně volitelný
Zaměření předmětu
Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
Výstupy předmětu
Výstupy učení
Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
Hlavní témata
Obsah předmětu
  1. Kvantitativní metody v regionalistice.
  2. Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
  3. Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
  4. GPS zaměřování
  5. Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
  6. katastrální mapy
  7. Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
  8. půdní mapy a další
  9. Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
  10. Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
  11. Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
  12. Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
  13. a aplikovaných IR a nočních snímků
  14. Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
  15. Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
  16. Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
  17. strategické plány a rozvojové dokumenty
  18. Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
  19. syntetická mapa, tématická mapa.
Skrýt informace
zkouška
povinně volitelný
Zaměření předmětu
Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
Výstupy předmětu
Výstupy učení
Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
Hlavní témata
Obsah předmětu
  1. Kvantitativní metody v regionalistice.
  2. Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
  3. Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
  4. GPS zaměřování
  5. Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
  6. katastrální mapy
  7. Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
  8. půdní mapy a další
  9. Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
  10. Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
  11. Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
  12. Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
  13. a aplikovaných IR a nočních snímků
  14. Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
  15. Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
  16. Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
  17. strategické plány a rozvojové dokumenty
  18. Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
  19. syntetická mapa, tématická mapa.
Skrýt informace

1. Semestr

zkouška
povinně volitelný
Zaměření předmětu
Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
Výstupy předmětu
Výstupy učení
Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
Hlavní témata
Obsah předmětu
  1. Kvantitativní metody v regionalistice.
  2. Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
  3. Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
  4. GPS zaměřování
  5. Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
  6. katastrální mapy
  7. Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
  8. půdní mapy a další
  9. Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
  10. Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
  11. Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
  12. Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
  13. a aplikovaných IR a nočních snímků
  14. Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
  15. Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
  16. Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
  17. strategické plány a rozvojové dokumenty
  18. Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
  19. syntetická mapa, tématická mapa.
Skrýt informace
zkouška
povinně volitelný
Zaměření předmětu
Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
Výstupy předmětu
Výstupy učení
Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
Hlavní témata
Obsah předmětu
  1. Kvantitativní metody v regionalistice.
  2. Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
  3. Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
  4. GPS zaměřování
  5. Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
  6. katastrální mapy
  7. Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
  8. půdní mapy a další
  9. Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
  10. Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
  11. Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
  12. Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
  13. a aplikovaných IR a nočních snímků
  14. Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
  15. Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
  16. Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
  17. strategické plány a rozvojové dokumenty
  18. Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
  19. syntetická mapa, tématická mapa.
Skrýt informace
zkouška
povinně volitelný
Zaměření předmětu
Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
Výstupy předmětu
Výstupy učení
Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
Hlavní témata
Obsah předmětu
  1. Kvantitativní metody v regionalistice.
  2. Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
  3. Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
  4. GPS zaměřování
  5. Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
  6. katastrální mapy
  7. Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
  8. půdní mapy a další
  9. Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
  10. Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
  11. Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
  12. Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
  13. a aplikovaných IR a nočních snímků
  14. Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
  15. Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
  16. Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
  17. strategické plány a rozvojové dokumenty
  18. Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
  19. syntetická mapa, tématická mapa.
Skrýt informace

Uplatnění v praxi

Díky důrazu na mezioborové znalosti a dovednosti naleznou absolventi uplatnění
v široké škále institucí, zejména v oblasti veřejné správy na všech jejích úrovních a dále
v poradenských a implementačních agenturách při tvorbě a realizaci regionální politiky
a regionálního rozvoje v zajímavých a prestižních profesích.

  • Hlouběji pochopíte fungování institucí, které zabezpečují rozvoj
  • a správu měst a regionů
  • Osvojíte si dovednosti posuzovat územní data a informace včetně bezpečnostních aspektů
  • Naučíte se zpracovávat či pořizovat koncepční a strategické dokumenty, zejména na lokální, mikroregionální a regionální úrovni
  • Získáte kompetence pro rozhodování v konkrétních situacích,
  • které sféra regionálního rozvoje obnáší
  • Získáte dovednosti týkající se vedení lidí, řízení lidských zdrojů
  • a efektivní komunikace

Co si myslí naši absolventiREFERENCE

Proč si vybrat VŠRR?

  • Studium bez matematiky
  • Flexibilní rozvrh v kombinované formě
  • Zaměření na praxi
  • Kvalifikovaný pedagogický sbor
  • Možnost studia v Praze a Brně
  • Úspěšnost absolventů na trhu práce
  • Možnosti studia a pracovních stáží v zahraničí

V tomto oboru vyučujíVyučující

  • Mgr. David Nováček, Ph.D.

    Zástupce vedoucí Katedry regionálního rozvoje

    Angažuje se dlouhodobě v ochraně životního prostředí a aplikované ochraně přírody (přes 30 let zkušeností).

    Vystudoval ochranu ŽP na Přírodovědecké fakultě UK a následně se věnoval rozvoji měst a krajiny v různých oborech. Absolvoval, kursy práva, hodnocení krajiny a Doktorské studium Urbanismu na F. architektury VUT v Brně.

    Pracoval jako hodnotitel vlivů na prostředí, konzultant EBRDj na Balkáně, projektant zeleně a jako poradce pro výchovu v udržitelném rozvoji. Znalosti uplatnil ve firmě, v projekčním ústavu i jako vedoucí správy chráněné krajinné oblasti nebo nezávislý konzultant a VŠ pedagog.

    Věnuje se práci v šetrné turistice a oblasti důsledků změny klimatu.

  • Mgr. David Nováček, Ph.D.

    Zástupce vedoucí Katedry regionálního rozvoje

    Angažuje se dlouhodobě v ochraně životního prostředí a aplikované ochraně přírody (přes 30 let zkušeností).

    Vystudoval ochranu ŽP na Přírodovědecké fakultě UK a následně se věnoval rozvoji měst a krajiny v různých oborech. Absolvoval, kursy práva, hodnocení krajiny a Doktorské studium Urbanismu na F. architektury VUT v Brně.

    Pracoval jako hodnotitel vlivů na prostředí, konzultant EBRDj na Balkáně, projektant zeleně a jako poradce pro výchovu v udržitelném rozvoji. Znalosti uplatnil ve firmě, v projekčním ústavu i jako vedoucí správy chráněné krajinné oblasti nebo nezávislý konzultant a VŠ pedagog.

  • Mgr. David Nováček, Ph.D.

    Zástupce vedoucí Katedry regionálního rozvoje

    Angažuje se dlouhodobě v ochraně životního prostředí a aplikované ochraně přírody (přes 30 let zkušeností).

    Vystudoval ochranu ŽP na Přírodovědecké fakultě UK a následně se věnoval rozvoji měst a krajiny v různých oborech. Absolvoval, kursy práva, hodnocení krajiny a Doktorské studium Urbanismu na F. architektury VUT v Brně.

    Pracoval jako hodnotitel vlivů na prostředí, konzultant EBRDj na Balkáně, projektant zeleně a jako poradce pro výchovu v udržitelném rozvoji. Znalosti uplatnil ve firmě, v projekčním ústavu i jako vedoucí správy chráněné krajinné oblasti nebo nezávislý konzultant a VŠ pedagog.

    Věnuje se práci v šetrné turistice a oblasti důsledků změny klimatu.

  • Mgr. David Nováček, Ph.D.

    Zástupce vedoucí Katedry regionálního rozvoje

    Angažuje se dlouhodobě v ochraně životního prostředí a aplikované ochraně přírody (přes 30 let zkušeností).

    Vystudoval ochranu ŽP na Přírodovědecké fakultě UK a následně se věnoval rozvoji měst a krajiny v různých oborech. Absolvoval, kursy práva, hodnocení krajiny a Doktorské studium Urbanismu na F. architektury VUT v Brně.

  • Mgr. David Nováček, Ph.D.

    Zástupce vedoucí Katedry regionálního rozvoje

    Angažuje se dlouhodobě v ochraně životního prostředí a aplikované ochraně přírody (přes 30 let zkušeností).

    Vystudoval ochranu ŽP na Přírodovědecké fakultě UK a následně se věnoval rozvoji měst a krajiny v různých oborech. Absolvoval, kursy práva, hodnocení krajiny a Doktorské studium Urbanismu na F. architektury VUT v Brně.

    Pracoval jako hodnotitel vlivů na prostředí, konzultant EBRDj na Balkáně, projektant zeleně a jako poradce pro výchovu v udržitelném rozvoji. Znalosti uplatnil ve firmě, v projekčním ústavu i jako vedoucí správy chráněné krajinné oblasti nebo nezávislý konzultant a VŠ pedagog.

    Věnuje se práci v šetrné turistice a oblasti důsledků změny klimatu.

  • Mgr. David Nováček, Ph.D.

    Zástupce vedoucí Katedry regionálního rozvoje

    Angažuje se dlouhodobě v ochraně životního prostředí a aplikované ochraně přírody (přes 30 let zkušeností).