- Zaměření předmětu
- Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
- Výstupy předmětu
Výstupy učení - Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
- Hlavní témata
Obsah předmětu -
- Kvantitativní metody v regionalistice.
- Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
- Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
- GPS zaměřování
- Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
- katastrální mapy
- Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
- půdní mapy a další
- Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
- Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
- Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
- Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
- a aplikovaných IR a nočních snímků
- Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
- Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
- Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
- strategické plány a rozvojové dokumenty
- Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
- syntetická mapa, tématická mapa.
Finance
Studijní program Ing.

Chcete být podnikatel? Brand manager? Nebo specialista na průzkum trhu?
Obor pro budoucí podnikatele i manažery. Nasedněte na rychlík do opravdového byznysu. Chcete se dostat k praktickým znalostem o vedení vlastní firmy? Chcete vědět jak řídit firmu a její jednotlivé útvary? Studujte obor, který Vám poskytne znalosti ekonomie, managementu, práva i mezilidské komunikace. Naší specialitou je úzké propojení s praxí a zaměření na využití poznatků ze studia v reálném životě.
V oboru Ekonomika a management
podniku si můžete vybrat ze specializací:
-
Marketing
managementNaučíte se řídit různé oblasti digitální marketingové komunikace, sociální sítě i měřit jejich dopad na budování firemní značky.
-
Management lidských zdrojů
Chcete-li být jistí v kramflecích při vedení lid? Zjistíte, jak vybírat zaměstnance, rozvíjet jejich osobnost i sociální dovednosti.
-
Finanční
managementPokud si přejete spojit praktické porozumění ze světa financí a propojit ho se všemi finesami odpovědného manažerského řízení.
-
Manažerská
psychologieZajímáte-li se o psychologii, chcete lépe poznat sebe a citlivě komunikovat se skupinami osob z různých zemí a kultur.
-
Bankovní
managementZískáte přehled v provoze jednotlivých oddělení banky, ovládnete praktickou stránku účetnictví, oblast cizích měn i pojišťovnictví.
-
Podnikání
Sníte-li o vlastním podnikání a chcete jít společně s ostatními za Vaší podnikatelskou vizí.
-
Sales
managementNaučíte se vyjednávat, vytvářet prodejní strategie, hodnotit a motivovat obchodní zástupce, strategicky využívat obchodní reporty i zvyšovat prodejní úspěchy.
-
Arts
managementOsvojíte si znalosti v kreativním odvětví
a podnikání jako je fundraising, crowdfunding. Poznáte základy public relations i autorského práva.
Vyrostete nejen odborně, ale i jako člověk
Pro celý obor Ekonomika a management podniku je bez ohledu na specializaci typické, že se naučíte řídit všechny součásti firmy. Budete tedy umět komunikovat s podřízenými, partnery i klienty. Zlepšíte svoje rétorické i prezentační schopnosti před malým i velkým publikem. Naučíte se lépe pracovat v týmu a rovněž motivovat a řídit lidi.
Studijní plán
Nam porttitor blandit accumsan. Ut vel dictum sem, a pretium dui. In malesuada enim in dolor euismod, id commodo mi consectetur. Curabitur at vestibulum nisi. Nullam ve.
1. Semestr
- Zaměření předmětu
- Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
- Výstupy předmětu
Výstupy učení - Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
- Hlavní témata
Obsah předmětu -
- Kvantitativní metody v regionalistice.
- Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
- Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
- GPS zaměřování
- Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
- katastrální mapy
- Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
- půdní mapy a další
- Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
- Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
- Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
- Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
- a aplikovaných IR a nočních snímků
- Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
- Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
- Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
- strategické plány a rozvojové dokumenty
- Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
- syntetická mapa, tématická mapa.
- Zaměření předmětu
- Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
- Výstupy předmětu
Výstupy učení - Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
- Hlavní témata
Obsah předmětu -
- Kvantitativní metody v regionalistice.
- Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
- Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
- GPS zaměřování
- Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
- katastrální mapy
- Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
- půdní mapy a další
- Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
- Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
- Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
- Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
- a aplikovaných IR a nočních snímků
- Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
- Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
- Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
- strategické plány a rozvojové dokumenty
- Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
- syntetická mapa, tématická mapa.
1. Semestr
- Zaměření předmětu
- Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
- Výstupy předmětu
Výstupy učení - Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
- Hlavní témata
Obsah předmětu -
- Kvantitativní metody v regionalistice.
- Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
- Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
- GPS zaměřování
- Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
- katastrální mapy
- Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
- půdní mapy a další
- Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
- Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
- Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
- Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
- a aplikovaných IR a nočních snímků
- Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
- Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
- Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
- strategické plány a rozvojové dokumenty
- Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
- syntetická mapa, tématická mapa.
- Zaměření předmětu
- Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
- Výstupy předmětu
Výstupy učení - Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
- Hlavní témata
Obsah předmětu -
- Kvantitativní metody v regionalistice.
- Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
- Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
- GPS zaměřování
- Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
- katastrální mapy
- Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
- půdní mapy a další
- Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
- Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
- Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
- Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
- a aplikovaných IR a nočních snímků
- Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
- Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
- Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
- strategické plány a rozvojové dokumenty
- Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
- syntetická mapa, tématická mapa.
- Zaměření předmětu
- Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
- Výstupy předmětu
Výstupy učení - Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
- Hlavní témata
Obsah předmětu -
- Kvantitativní metody v regionalistice.
- Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
- Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
- GPS zaměřování
- Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
- katastrální mapy
- Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
- půdní mapy a další
- Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
- Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
- Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
- Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
- a aplikovaných IR a nočních snímků
- Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
- Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
- Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
- strategické plány a rozvojové dokumenty
- Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
- syntetická mapa, tématická mapa.
1. Semestr
- Zaměření předmětu
- Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
- Výstupy předmětu
Výstupy učení - Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
- Hlavní témata
Obsah předmětu -
- Kvantitativní metody v regionalistice.
- Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
- Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
- GPS zaměřování
- Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
- katastrální mapy
- Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
- půdní mapy a další
- Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
- Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
- Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
- Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
- a aplikovaných IR a nočních snímků
- Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
- Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
- Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
- strategické plány a rozvojové dokumenty
- Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
- syntetická mapa, tématická mapa.
- Zaměření předmětu
- Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
- Výstupy předmětu
Výstupy učení - Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
- Hlavní témata
Obsah předmětu -
- Kvantitativní metody v regionalistice.
- Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
- Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
- GPS zaměřování
- Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
- katastrální mapy
- Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
- půdní mapy a další
- Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
- Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
- Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
- Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
- a aplikovaných IR a nočních snímků
- Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
- Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
- Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
- strategické plány a rozvojové dokumenty
- Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
- syntetická mapa, tématická mapa.
- Zaměření předmětu
- Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodami vyhledávání a sběru geografických dat a se základními informačními zdroji o regionech. Dalším cíle předmětu je seznámit studenty s mapováním v terénu a vznikem různých mapových děl a zobrazení krajiny tak aby byli schopni si uvědomit plně vztah mezi realitou a jednotlivými mapami dostupnými prostřednictvím internetových serverů nebo sdílení mapových podkladů. Další část výuky je věnována základní analýze získaných dat a procesu získávání a zaznamenávání dat, včetně prostorových. Studenti budou seznámeni se základními interpretačními a mapovacími metodami, s aplikací různých zobrazení, map ze serverů a databází. Součástí výuky bude základní úvod do využití GIS (geografické informační systémy) – ESRI a výstupů DPZ (dálkového průzkumu Země. Předmět se v praktické rovině zabývá prostorovým charakterem krajiny, kde je kladen důraz na ekologické, produkční, obytné a další hodnoty.
- Výstupy předmětu
Výstupy učení - Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni nalézat, získat, ověřit si a tvořit data vztahující se k problematice plošného regionálního rozvoje. Budou schopni graficky data zajistit a vyhodnotit vytvořit jednoduché analýzy i syntézy grafických datových zdrojů. Během studia budou studenti pracovat s GIS ESRI, MS Excel, odvozenými Arc-Gis dostupnými veřejně na sítích a budou jim předvedeny i ukázky dalších programů hodnocení dat.
- Hlavní témata
Obsah předmětu -
- Kvantitativní metody v regionalistice.
- Metody sběru dat, databáze, mapy. Historické mapy.
- Mapy, mapování, kartografie a její vývoj, průměty, projekce, měřítka, souřadnice,
- GPS zaměřování
- Základy práce s mapami ve všech podobách, ZM, odvozené mapy a jejich obnova,
- katastrální mapy
- Tématické mapy – půdní mapy, geologické mapy, lesní mapy, krajinářské mapy,
- půdní mapy a další
- Základní práce s GIS (shape a databáze) a GPS, jejich přesnost,
- Práce s GIS obecně – projekt x úloha (ESRI nebo Arc GIS)
- Dostupné veřejné GIS projekty a servery v ČR i mimo ČR
- Google, NASA databáze a další zdroje DPZ, včetně vojenského snímkování
- a aplikovaných IR a nočních snímků
- Prostorové plánování - legislativní rámce a zdroje (AOPK, INSPIRE, ČGS, HEIS, aj.)
- Metody krajinného plánování a jejich využití, výstupy a přesnost, praktické mapování
- Metody mapování pro potřeby územního plánování – ÚPD, ÚAP, ZÚR,
- strategické plány a rozvojové dokumenty
- Interpretace získaných dat a provedených analýz, vlastní grafické výstupy,
- syntetická mapa, tématická mapa.
Uplatnění v praxi
Díky důrazu na mezioborové znalosti a dovednosti naleznou absolventi uplatnění v široké škále institucí, zejména v oblasti veřejné správy na všech jejích úrovních a dále v poradenských a implementačních agenturách při tvorbě a realizaci regionální politiky a regionálního rozvoje v zajímavých a prestižních profesích.
- Hlouběji pochopíte fungování institucí, které zabezpečují rozvoj
- a správu měst a regionů
- Osvojíte si dovednosti posuzovat územní data a informace včetně bezpečnostních aspektů
- Naučíte se zpracovávat či pořizovat koncepční a strategické dokumenty, zejména na lokální, mikroregionální a regionální úrovni
- Získáte kompetence pro rozhodování v konkrétních situacích,
- které sféra regionálního rozvoje obnáší
- Získáte dovednosti týkající se vedení lidí, řízení lidských zdrojů
- a efektivní komunikace
Co si myslí naši absolventiREFERENCE
Proč si vybrat VŠRR?
- Studium bez matematiky
- Flexibilní rozvrh v kombinované formě
- Zaměření na praxi
- Kvalifikovaný pedagogický sbor
- Možnost studia v Praze a Brně
- Úspěšnost absolventů na trhu práce
- Možnosti studia a pracovních stáží v zahraničí
V tomto oboru vyučujíVyučující
-
Mgr. David Nováček, Ph.D.
Zástupce vedoucí Katedry regionálního rozvojeAngažuje se dlouhodobě v ochraně životního prostředí a aplikované ochraně přírody (přes 30 let zkušeností).
Vystudoval ochranu ŽP na Přírodovědecké fakultě UK a následně se věnoval rozvoji měst a krajiny v různých oborech. Absolvoval, kursy práva, hodnocení krajiny a Doktorské studium Urbanismu na F. architektury VUT v Brně.
Pracoval jako hodnotitel vlivů na prostředí, konzultant EBRDj na Balkáně, projektant zeleně a jako poradce pro výchovu v udržitelném rozvoji. Znalosti uplatnil ve firmě, v projekčním ústavu i jako vedoucí správy chráněné krajinné oblasti nebo nezávislý konzultant a VŠ pedagog.
Věnuje se práci v šetrné turistice a oblasti důsledků změny klimatu.
-
Mgr. David Nováček, Ph.D.
Zástupce vedoucí Katedry regionálního rozvojeAngažuje se dlouhodobě v ochraně životního prostředí a aplikované ochraně přírody (přes 30 let zkušeností).
Vystudoval ochranu ŽP na Přírodovědecké fakultě UK a následně se věnoval rozvoji měst a krajiny v různých oborech. Absolvoval, kursy práva, hodnocení krajiny a Doktorské studium Urbanismu na F. architektury VUT v Brně.
Pracoval jako hodnotitel vlivů na prostředí, konzultant EBRDj na Balkáně, projektant zeleně a jako poradce pro výchovu v udržitelném rozvoji. Znalosti uplatnil ve firmě, v projekčním ústavu i jako vedoucí správy chráněné krajinné oblasti nebo nezávislý konzultant a VŠ pedagog.
-
Mgr. David Nováček, Ph.D.
Zástupce vedoucí Katedry regionálního rozvojeAngažuje se dlouhodobě v ochraně životního prostředí a aplikované ochraně přírody (přes 30 let zkušeností).
Vystudoval ochranu ŽP na Přírodovědecké fakultě UK a následně se věnoval rozvoji měst a krajiny v různých oborech. Absolvoval, kursy práva, hodnocení krajiny a Doktorské studium Urbanismu na F. architektury VUT v Brně.
Pracoval jako hodnotitel vlivů na prostředí, konzultant EBRDj na Balkáně, projektant zeleně a jako poradce pro výchovu v udržitelném rozvoji. Znalosti uplatnil ve firmě, v projekčním ústavu i jako vedoucí správy chráněné krajinné oblasti nebo nezávislý konzultant a VŠ pedagog.
Věnuje se práci v šetrné turistice a oblasti důsledků změny klimatu.
-
Mgr. David Nováček, Ph.D.
Zástupce vedoucí Katedry regionálního rozvojeAngažuje se dlouhodobě v ochraně životního prostředí a aplikované ochraně přírody (přes 30 let zkušeností).
Vystudoval ochranu ŽP na Přírodovědecké fakultě UK a následně se věnoval rozvoji měst a krajiny v různých oborech. Absolvoval, kursy práva, hodnocení krajiny a Doktorské studium Urbanismu na F. architektury VUT v Brně.
-
Mgr. David Nováček, Ph.D.
Zástupce vedoucí Katedry regionálního rozvojeAngažuje se dlouhodobě v ochraně životního prostředí a aplikované ochraně přírody (přes 30 let zkušeností).
Vystudoval ochranu ŽP na Přírodovědecké fakultě UK a následně se věnoval rozvoji měst a krajiny v různých oborech. Absolvoval, kursy práva, hodnocení krajiny a Doktorské studium Urbanismu na F. architektury VUT v Brně.
Pracoval jako hodnotitel vlivů na prostředí, konzultant EBRDj na Balkáně, projektant zeleně a jako poradce pro výchovu v udržitelném rozvoji. Znalosti uplatnil ve firmě, v projekčním ústavu i jako vedoucí správy chráněné krajinné oblasti nebo nezávislý konzultant a VŠ pedagog.
Věnuje se práci v šetrné turistice a oblasti důsledků změny klimatu.
-
Mgr. David Nováček, Ph.D.
Zástupce vedoucí Katedry regionálního rozvojeAngažuje se dlouhodobě v ochraně životního prostředí a aplikované ochraně přírody (přes 30 let zkušeností).