Interkulturní management

Zaměření předmětu:

Seznámit studující s novým interkulturním prostředím, ovlivněným globalizací a s novými požadavky, které toto prostředí klade na rozvoj manažerských dovedností.

Výsledky učení:

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni:

  • aplikovat základní principy interkulturního managementu,
  • identifikovat a analyzovat hlavní aspekty interkulturního managementu,
  • vyhodnotit získané informace z pohledu kulturních specifik,
  • používat modely a koncepty k řešení interkulturních problémů.

Hlavní témata:

  • Podnikání v globalizovaném a multikulturním světě.
  • Vliv národních kultur a náboženství na management podniku.
  • Komparace kultur, kultura a komunikace.
  • Práce manažera v nadnárodních firmách a řešení konfliktů v multikulturních týmech
  • Koučování zaměstnanců v multikulturním prostředí.
  • Mezinárodní lidské zdroje v interkulturním prostředí
  • Institucionální přístup k mezinárodní diferenciaci