Komunikace a prezentační dovednosti
Zaměření předmětu:
Porozumění procesu manažerské komunikace v širším kontextu firemní kultury. Osvojení si základních interaktivních a prezentačních dovedností včetně efektivního využití dostupných informačních a komunikačních technologií. Rozvíjení schopnosti reflexe a empatie. Pochopení principů a podmínek úspěšné prezentace.
Výsledky učení: |
Po úspěšném absolvování budou studenti schopni:
|
Hlavní témata:
- Sociální komunikace, neverbální a verbální formy, problémy, přednosti a aplikace
- Chyby v percepci, komunikaci a komunikační bariéry, standardní a nestandardní situace v komunikaci, jejich psychologické aspekty
- Metody ovlivňování, přesvědčování a vyjednávání. Krizová komunikace.
- Manažerská komunikace, komunikace v týmu, vedení porad atp.
- Emoční inteligence a umění naslouchat druhým, mediální komunikace
- Psychologická stránka prezentace, osobnost prezentujícího a sebeprezentace.
- Didaktické metody, postupy a možnosti přípravy prezentace
- Psychologické prostředky a postupy vyrovnávání se s následky nestandardních komunikačních situací.