Podnikatelský plán a zakládání malých a středních podniků
Zaměření předmětu:
Seznámit posluchače s principy tvorby a hodnocení podnikatelského plánu, jeho strukturami a prezentací před investorem. Důraz je kladen též na detailní analýzu trhu, hodnocení dodavatelů, zákazníků a konkurence, což povede k vytvoření a aplikaci vhodného obchodního modelu, finančního plánu a marketingové a personální strategie. Cílem je rovněž seznámit posluchače s metodickými postupy, právními základy a analýzou rizik při zakládání podniků, s volbou vhodné formy podnikání a nástrojů řízení.
Výsledky učení:
Po úspěšném absolvování budou studenti schopni:
- charakterizovat proces tvorby a vhodnou strukturu podnikatelského plánu pro zvolený účel;
- provést analýzu potenciálních zákazníků, dodavatelů a zhodnotit konkurenci;
- navrhnout podnikatelský plán pro založení malé, resp. střední firmy nebo pro již existující firmu;
- vyhodnotit slabé, silné stránky a rizika podnikatelského projektu;
- orientovat se v aktuální právní úpravě podniků a firem včetně volby vhodné právní subjektivity pro různé potřeby;
- pochopit jednotlivé kroky a úkoly při založení podniku.
Hlavní témata:
- Zásady pro zpracování podnikatelského plánu.
- Finanční plán, jeho struktura, interpretace a hodnocení.
- Analýza rizik podnikatelského plánu a založení firmy, řízení rizika, pojištění.
- Hodnocení efektivnosti podnikatelského plánu.
- Formy podnikatelských subjektů a jejich právní úprava.
- Rozpočet startovacího kapitálu a způsoby krytí.
- Organizační a informační struktura, markentingová strategie zakládané společnosti.