Psychologie reklamy a trhu
Zaměření předmětu:
Z psychologického hlediska pochopit proces komunikace se zákazníkem a seznámit se s relevantními pojmy, používanými psychologickými metodami a technikami k jeho ovlivnění ve všech stádiích komunikačního procesu. Porozumět emocím a jejich významu pro oblast reklamy a jejich vlivu na spotřebitelský trh. Pochopit roli psychologie při tvorbě účinné reklamy a vliv médií na účinnost reklamních sdělení pro stávající zákazníky i potenciální trh. Naučit se získané znalosti využít při posuzování účinnosti reklamy v praxi.
Výsledky učení:
Po úspěšném absolvování budou studenti schopni:
- Používat psychologické metody v souladu s etickými principy v komunikaci se zákazníkem;
- Posuzovat a vyhodnocovat účinky reklamních sdělení;
- Aktivně využívat vliv médií v prostoru spotřebitelského trhu;
- Kompetentně formulovat požadavky podniku a zadávat tvorbu reklamních sdělení reklamním agenturám.
Hlavní témata:
- Komunikační modely z hlediska vnímání zákazníka a emocí.
- Dopad reklamních obrazů na duševní procesy a kognitivní sféru.
- Emoce, jejich význam a využití v reklamě, možnosti měření.
- Teorie motivace a působení reklamy na chování zákazníka.
- Psychotechnologie, využívání nových výzkumných metod a technik (neuromarketing).
- Měření efektivnosti v reklamě.
- Využití výzkumů a analýz pro hlubší poznání trhu.