Řízení vztahů se zákazníky
Zaměření předmětu: |
Student se seznámí jak s teoretickými základy řízení vztahů se zákazníky, tak s přímou vazbou na praktické aplikace v manažerské strategii a praxi. Důraz je kladen na objasnění důležitosti a přístupu k přípravě, realizaci a rozvoji řízení vztahů se zákazníky. Konkrétní přístupy a postupy procesu řízení vztahů se zákazníky lze pak aplikovat pro oblast výroby (malé a střední podniky) a dále pak především pro oblasti finančních, bankovních, právních a obchodních služeb. |
Výsledky učení: |
Po úspěšném absolvování budou studenti schopni:
|
Hlavní témata:
- Reakce na změny prostředí a důsledky pro ŘVZ. Hodnocení konkurence.
- Podstata, efektivní aplikace, cíle a hlavní aktivity procesu ŘVZ
- Strukturace aktivit společnosti a s tím související implementace ŘVZ
- ŘVZ v institucích s ohledem na jejich zaměření a segmentaci v oblastech výroby, obchodu a služeb (finančních, bankovních, právních).
- Role produktu/služby v procesu ŘVZ. Produkt/služba jako zdroj konkurenční výhody. Analýza fází životního cyklu produktu a specifika ŘVZ s ohledem na konkrétní fázi.
- Strategie a taktika navázání efektivního vztahu se zákazníkem/klientem. Faktory ovlivňující volbu strategie jednání. Analýza dílčích fází vztahu a klasifikace taktik jednání.
- Zákaznické portfolio, efektivní komunikace se zákazníky a jejich evidence