Strategické řízení obchodu
Zaměření předmětu:
Student porozumí a osvojí si znalosti a dovednosti spojené s řízením zejména obchodních organizací v globální ekonomice. Pochopí strategii řízení a roli jeho klíčových subsystémů včetně základních analytických a syntetických přístupů. Na příkladech vybraných podniků získá praktickou zkušenost při uplatňování segmentace klientů, metod marketingového výzkumu a marketingových nástrojů s cílem optimalizovat hospodářské výsledky, zlepšit kvalitu poskytovaných služeb a uplatnit se na domácích i zahraničních trzích
Výsledky učení: |
Po úspěšném absolvování budou studenti schopni:
|
Hlavní témata:
- Systémy strategického řízení moderního podniku, role a architektura, vybrané modely (7S, model Excellence EFQM).
- Principy strategického myšlení a strategické rozhodování při hodnocení vlivu globálních a lokálních rizik.
- Strategická východiska, proces strategického řízení a konkurenční výhoda podniku.
- Vybrané analytické metody pro analýzu vnějšího prostředí podniku (analýza a prognóza vývoje makrookolí a mikrookolí podniku, scénáře vývoje prostředí).
- Tvorba variant strategie, jejich vyhodnocení a výběr ( SWOT matice, typy strategií, evaluace a výběr strategických alternativ / strategické operace, rozhodovací analýza).
- Struktura strategického plánu podniku a postup jeho tvorby. Manažerský informační systém, systém controllingu, jeho role a struktura (strategický controlling, personální controlling a finanční controlling).
- Systém integrovaného managementu kvality