Strategické řízení organizací
Cíl předmětu:
Cílem předmětu je porozumět základům strategického myšlení a rozhodování. Zvláštní pozornost je věnována seznámení studenta s metodickou výbavou manažera v relaci k požadavkům systematické strategické analýzy a moderním přístupům strategického řízení. Součástí výuky je řešení případových studií, zpracování a prezentace projektů, využití brainstormingu a metodiky řízení diskuze.
Obsah předmětu:
- Systémové a strategické myšlení.
- Konkurenční výhoda a spoluvytváření jedinečné užitné hodnoty pro zákazníka.
- Proces strategického řízení organizací a výklad relevantních pojmů.
- Strategická analýza a vybrané analytické nástroje.
- Strategické rozhodování: myšlenkové mapy, strategické mapy a rozhodovací analýza.
- Proces implementace strategického plánu a vybrané analytické nástroje.
- Řízení změn v organizaci a moderní organizační struktura.
- Role organizační kultury a její formování managementem a vlastníky organizace.
- Manažerský systém na bázi Balanced Scorecard.
- Řízení inovací, logika hodnotové inovace, evropský inovační prostor a modely globálních inovací.
- Vyzvaná přednáška Prof. Ing. Jaroslav Jirásek, DrSc. / Ing. Jan Mühlfeit na aktuální téma.
- Posuny podnikatelského paradigmatu v relaci ke globální finanční krizi, dluhové krizi a přetrvávající hospodářské recesi /virtuální podniky, networking, klastry atd.